Nuffnang

Tuesday, May 04, 2010

Ayam Panggang-Pantai Dalam




Ada orang kate fenomena Ayam Panggang (Ayam Golek) nie mula diperkenalkan oleh Ore Klate hok dok boring nok nego Tomyam sebab dah ramai dah nego tomnye di KL nie..(betul ke tak..aku pun tak pasti), tapi yang pasti salah satu juadah untuk kenduri kahwin di kelantan memang tak sah kalu tak de ayam Golek nie..
Kali nie aku nak syer satu tempat yg menjual ayam golek yang sedap dekat KL nie; satu kat ampang satu lagi dekat Pantai Dalam. Yang kat ampang tue..nanti bila ada masa aku syer ngan korang semua.
Ayam Panggang kat Pantai dalam nie dah selalu dah masuk majalah ngan surat khabar, lokasi dia dekat pantai dalam..kalu dari UM tue ada terus je sampai satu simpang 3, pas tue amik kiri...kedai dia kat hujung deretan kedai.Ada la lebih kurang 100 m dari simpang yang masuk tadi..
Nama Ayam Panggang nie kalu tak silap aku nama dia "Ayam Panggang 5 Bintang". Harga di memang berpatutan dengan rasa dia..Rasanya kalu Sorang Makan pun boleh habis sekor. Satu lagi kene makan panas-panas cicah dengan sos istimewa dia; pergh sedak nyakuk.

Ok that's all for now...nanti kalu ada mase kite gie tempat lain pulok.

1 comments:

Anonymous said...

mcm sedap je. terliur..