Nuffnang

Sunday, April 03, 2011

Nasi Lemak-Village Park, Damansara


Kita org melayu nie kalau tak makan nasi lemak utk sarapan kadang2 rasa macam tak sah pulak. Minggu lepas aku berkesempatan bersama family utk pergi bersarapan nasi lemak. Terdapat banyak nasi lemak kat KL nie, tapi semuanya ada kelebihan sendiri. Kalau berkesempatan aku akan kongsi ngan korang tempat2 nasi lemak nie. Ok, Nasi lemak yang aku maksudkan nie terletak dekat damansara. Aku dapat tau kedai nie nasi lemak sebab dulu aku selalu pegi sebelah kedai nasi lemak nie (Ngn Joo Ngan ; Kedai Jual Basikal-4,5 tahun dulu).
Lokasi kedai nie terletak kat damansara (uptown-damansara;yg dulu) or Jalan SS21/37, Damansara Utama. Landmark utk ke sini kedai ni berdekatan dgn BHP petrol...so kalu korang jumpa stesen minyak nie; korang jumpa la kedai nie.
Menu kat kedai nie, macam-macam; ada nasi dagang, mee udang penang (Hokkien Style kot), nasi lemak dll. senang crite mcam kopitiam jugak lah. Aku cadangkan kalau korang datang ke sini cuba lah nasi lemak dia (Nasi dia rasa lain dari yg lain) dan mee udang penang (bagi aku rasa dia asli; macam yg pernah aku makan kat penang). Makanan kat sini halal sebab pemilik kedai nie org islam, so tak yah nak risau la.
Satu yang menarik bila aku pegi makan kat kedai nie selain makanan dia sedap, aku juga dapat tengok gelagat org2 melayu moden (almaklumlah aku org kampung-hmm!). Ye la, dekat damansara ngan TTDI konon. Kalu korang nak merasai pengalaman yang aku dapat setiap kali aku makan kat kedai nie..boleh lah datang ye..

Oh..satu lagi..harga kat sini standard damansara ngan TTDI; so sedia budget la ye.



0 comments: