Nuffnang

Tuesday, July 27, 2010

Murtabak Paling Sedap Skali......

Crite nie, masih di kelantan lagi...Bagi family aku, murtabak yang paling sedap skali ialah dekat sebelah bangunan PAS dekat jalan Dato Pati, Dari aku kecik sampai skarang rasa dia masih sama walaupun daging dia tue dah kurang...

Kalau tak silap aku..murtabak nie dah wujud sejak tahun 70an lagi. Tiap kali aku beli, paling kurang 20 keping. Mana tak nya sorang makan dah dua keping. Masa awal tahun 90 an dekat Kota Bharu saja ada 3 kedai yang menjual Murtabak nie. Tapi skarang rasanya ada satu je tinggal.
Lokasinya terletak dekat Restoran Mutiara Corner ( tempat yang PM Najib singgah makan nasi bungkus masa lawatan ke kelantan). Yang Menarik kat restoran nie, waktu pagi sampai tengah hari dia jual Nasi Padang (Sumatera) dan sebelah petang pulak Murtabak. Apa yang menarik tentang murtabak nie..susah aku nak crite..sebab memang sedap. Sampai sanggup bungkus bawak balik KL.
Saiz murtabak nie tak besar sangat dan acar bawang dia memang menangkap..dan Manis.
Ok sapa-sapa singgah di kota bharu jangan lupa pekena murtabak nie. Aku gerenti puas hati punya.
Kalu tak silap aku nama murtabak nie dulu Murtabak Hjh Halimah..

1 comments:

Eiza GreenAppleKu said...

Baca jer dah terliur..nak pula di bulan puasa nanti..