Nuffnang

Wednesday, July 13, 2011

Mee Pitchay-Medan Suri, Sg. Nibong

Setiap kali kalau berkunjung ke Restoran Mamak, aku pasti teringin nak makan Mee Goreng dia, aka Mee Goreng Mamak. Tapi memandangkan aku dah tahu rasa dia, biarlah aku simpan je keinginan aku sampai tiba waktu dia. Bila berkesempatan ke Penang, aku pastikan utk pekena mee goreng mamak nie. Ada beberapa tempat yang menjual mee goreng mamak nie, tapi bila aku pergi dah takde atau berpindah (kalau sape2 tau tolong habaq mai; aku nak cargas pie. bila berkesempatan nanti).Kali nie aku nak kongsi ngan korang mee mamak kat Medan Suri Sg. Nibong (kat sebelah masjid sungai nibong). Yang pasti dah lebih sepuluh tahun wujud. Nama kedai dia Mee Pitchay.Aku order Mee Goreng dan Passemboq. Dah lama tak pekena mee goreng mamak penang yang khusus nie. Kalau nak tau rasa mee goreng dia, kene la pie try test tengok. Senang crite kalau aku dari KL turun mai penang utk makan, hang pa mesti tau la pasai ape kan, kalau tak rasa dia mesti ada sentimental value.

0 comments: